2018 Italie

18 februari 2018 - Paterswolde, Nederland

Jan vindt altijd dat de winter na december nog zo lang duurt. Hij verlangt naar hogere temperaturen en al wat langer licht op een dag. In de tuin is verder nog niet veel te doen nu op het snoeien van de rozen na. We zijn pensionado's! Realiseren we ons. Wat houdt ons tegen om een plek met al iets méér licht en iets hogere temperaturen op te zoeken? En dus laten wij ons oog vallen op Italië. Een mooi land waar we nog weinig van hebben gezien. Rome staat bovenaan ons lijstje. Ik realiseer me dat ik na mijn reis in de 5 e klas van mijn middelbare school Rome niet weer heb bezocht. We plannen de periode in. Zó, dat we drie weken weg kunnen en dat we toch maar één keer het oppassen in Zeist hoeven over te slaan, dat ik maar drie lessen mis van mijn yoga en mijn Spaans. We passen de 26e februari nog op onze kleindochter Hazel en zorgen dat de zondag ervóor de auto gepakt is. Vanuit Zeist reizen we dan die namiddag nog door naar Geldrop om een goeie vriendin te bezoeken en samen te eten. Hotelletje geboekt. De volgende dag, mijn verjaardag, reizen we dan door naar mijn broer in Zürich. En op donderdag 1 maart door naar Italië. Met de TripAdvisor op de iPhone verwachten we weer mooie accomodaties te vinden, na onze goede ervaringen in  Peru. Via allerlei bezoekjes aan familie en vrienden sprokkelen wij boeken vol reisinformatie bij elkaar en mooie verhalen over plekken die we óók moeten gaan zien. Dus of Rome het éérste doel blijft op onze reis is nog maar de vraag.

We hebben nog een ruime week voor de voorbereiding èn om een beetje in de stemming te komen😎

1. Elly de wolde:
    18 februari 2018
    Spannend. Ik verheug me op jullie WARME verhalen
  2. Trudy:
    19 februari 2018
    In de stemming komen lijkt me niet zo'n groot probleem. Heel veel plezier alvast!!