Carthagena, 9 maart
10 maart 2025 - Cartagena, Spanje
"Never a dull moment" ...
Gisteren pas om zes uur in Carthagena aangekomen. Het op de plaatjes prachtige appartement van binnen bleek gesloten en zag er niet aantrekkelijk uit aan de buitenkant. Het volgende hotel bleek onbereikbaar toen we middenin een carnavalsoptocht terecht kwamen. Dus auto op het plein geparkeerd en gekeken, wat een prachtige costuums en mooie mensen in die kostuums, van jong tot ouder, slank tot gevuld, meerderheid vrouw maar ook mannen lieten zich niet onbetuigd en liepen met Salsaswingende heupen langs. De enorme veren tooien die ze droegen konden ze maar met moeite op hun hoofden houden vanwege de forse wind. En allemaal in huidkleurige pakjes waaronder niet veel verborgen bleef. Ik zag overigens een paar mannen wel angstvallig hun edele delen beschermen, maar die leken ook niet zo'n mooi huidkleur pakje onder al die veren te dragen. Het was best koud en ik had te doen met al die mensen in hun bijna blootje. Er deden ook hele jonge kinderen mee, ontroerend om te zien hoe ze de dansbewegingen met grote ernst uitvoerden temidden van de oorverdovende herrie uit muziekboxen. Een belevenis. Zie foto's.
Hierbij mijn excuses voor de rommelige " look" van mijn verhalen/ foto's. Ik maak met er een beetje met "een Jantje van Leiden" af. Wil jullie laten weten waar we zijn en dat het goed met ons is en zo'n logboek kost best veel tijd. Ik voeg als het goed is nu voor het eerst bij het verhaal passende foto's bij....
Ons dwars door de optocht een weg gezocht en weer pizza gegeten want dat wad het enige restaurantje dat we konden vinden. Smaakte weer heerlijk na zo'n dag reizen.
En onze hotelkamer is prettig. We blijven 3 nachten en bezoeken van hieruit Murcia.


Maar niet voor niets is er iedere week een rustdag gegeven.
En je kunt zelfs een vakantiedag nemen tussendoor.
Want inderdaad voor ons is het leuk, maar als je even geen tijd of zin hebt, gewoon dagje overslaan.
Heel veel plezier de komende dagen. We weten dat jullie daar 3 dagen blijven.