Van Nasca naar Arequipa

16 augustus 2017 - Nazca, Peru

Het valt niet mee om dagelijks een verslag te doen! We ervaren nu aan den lijve onze reisplanning: wat thuis leek op voldoende rust en ruimte wordt door de werkelijkheid weerlegd. In elk geval bij mij, het lijkt alsof de andere drie er anders mee kunnen omgaan. Het besef van dagen en tijd is ver weg en we hebben de telefoon nodig voor onze oriëntatie.Na de prachtige doch wilde Nasca-vlucht-waarbij we àlle figuren goed heb kunnen zien omdat de piloten daarvoor hun best zo deden- was de dag bijna om vanwege de vertraging in vluchtschema-15.00 i.pl.v. 9 uur- Om 22.00 zou de nachtbus naar Arequipa vertrekken. En wat doe je dan in die resterende uren, wanneer rust, drink, eet je? Alles is losgetrokken van het gewone NL bioritme en ik voel het aan alles. Toch hebben we onze medicijnkist nog niet hoeven aan te spreken.

Heerlijk gegeten, veel jugo(vers SAP van de vruchten hier, papaja, ananas, sinaasappel)en palta(avocado), de plaatselijke vissoep. Nu moet nog de ceviche, verse vis in citroensap , rode peper en koriander gemarineerd. Bij bijna elk gerecht wordt aardappel in een of andere vorm geserveerd, van puree tot frites en verwerkt in het gerecht.

De rit met de Nachtbus naar Arequipa duurde 8 uren. Ondanks de mooie ligstoelen deken en kussentje natuurlijk toch niet zo goed geslapen. Kijken uit het raam, de Atlantische Oceaan tien meter onder je op de kust zien slaan omdat de weg er net vlak langs ging.Toch maar de ogen dicht dan...

Om 8 uur aankomst Arequipa, de Witte stad, omdat alle gebouwen uit de witte vulkanische steen zijn opgetrokken die hier in de buurt gedolven wordt. We gaan morgen naar die mijn. Het mooie Plaza de Armas met de kathedraal, het oude Catalinaklooster en de straten...een mooie belevenis. Ik voel me niet helemaal kip en mijn foto, s zijn dus snelle snapshots, due hopelijk wel een goed beeld geven. Nu ontbijten en de stad in. Ik heb wel 10 uren geslapen dus dat moet weer lukken! Liefs H&J

1. Alphons:
    16 augustus 2017
    Geweldig Heleen, dat je alsnog ons een prachtig verhaal doorstuurt! En we leren hier veel van voor ons eigen reisje... rust en nog eens rust inbouwen. En vooral je overgeven en blijven genieten! Ik ben benieuwd en blijf ademloos lezen! XXA&M
  2. Mattheus Snijders:
    16 augustus 2017
    Misschien toch maar een schrijfvakantiedag inbouwen? Volgens mij overleven wij het als lezers minimaal een dag. Ik zou het een keer proberen! Veel plezier!
  3. Elly de wolde:
    16 augustus 2017
    Het is pure verwennerij voor de mensen thuis om dit te mogen lezen. Doe af en toe een alleen foto dag dat is ook al makkelijker. En wij blijven zo heerlijk genieten
  4. Trudy:
    16 augustus 2017
    Prachtige verhalen Heleen en Jan, fijn om zo met jullie mee te kijken!
  5. Jozien Brons:
    17 augustus 2017
    Lieve beiden,
    Wat heerlijk om zo met jullie mee te reizen. En ja: op reis zijn is soms hard werken, maar je krijgt er een heleboel mooie herinneringen voor terug. Go with the flow!
  6. Annemarie Dekker:
    17 augustus 2017
    Vanavond alle dagen in een keer gelezen. Indrukwekkend Heleen!
    Ik wens je veel inspiratie en energie toe om door te gaan met schrijven.
    Jij krijgt een prachtig document en wij genieten mee!
    Lieve groet en goede reis voor jullie beiden.