Dagje Pucallpa

5 september 2017 - Pucallpa, Peru

Vandaag rustig ontbeten en toeneemt de motortaxi naar de stad om op zoek te gaan naar de plek waarde bussen naar Huánuco vertrekken. In de gids stond een aanwijzing maar twee onafhankelijke Peruaanse personen weze een andere kant op. Die wonnen dus. Gelukt om plek te vinden. Twee reisbureaus naast elkaar. Eerst de rechter bevraagd. Een bus overdag naar Huánuco. Was er niet. Alleen vanaf twee uur. Toen wij daar niet op in gingen wees hij naar zijn buurman, twee meter naar links, die met een Sudoku bezig was. Die bleek nog zat plek te hebben en zijn bus ging " al" om half twaalf.  Nou ja, je kan niet alles hebben dus we hebben em genomen. plekken voorin geregeld, opperbeste plekken speciaal voor mij! Met extra beenruimte! Dinsdag gaan we weer verder want de weken tellen ook bij ons echt af naar 0 en we hebben nog een programmaatje.

Foto's van vandaag: beetje centrum Pucallpa, toch weer heel anders dan de andere plaatsen, levendig, ook door het strand en de rivier en alle bedrijvigheid daar.

Op een drijvend vlot restaurant Anaconda gegeten en toen een boottochtje naar de overkant waar ons een deceptie wachtte. Wij meenden een wandeling in vrije natuur te gaan maken en wat dieren te zien. Bleek het een gevangenis met dieren in deplorabele toestand vond ik. Depri. Vooral de ara's kunnen er slecht tegen. De leuke kleine groene( weet de naam niet)  papagaaien toonden levendiger. Ik heb een goed gesprek met ze gevoerd en ik kreeg respons! Maar hier kwam ik zelf boos en teleurgesteld vandaan, ik voelde me in de maling genomen. Maar ja, ik ben NL en heb een groot hart voor dieren. Voor mijn gevoel een wereld van verschil. Ik heb wel een paar dieren gefotografeerd. En een bijzondere enorme boom met opvallende wortelstructuur.

Toch heel blij met het tochtje dus. Een grote groep zilver reigers gezien, aalscholvers en een paar dolfijnen. Thuis allerlei bloemen en planten gefotografeerd. Voorafgaand aan de bui die er aan kwam. In het voetbal stadion of voor de tv wordt gejuicht. Twee doelpunten voor Peru? We zijn in de war: het is hier dinsdag en bij jullie woensdag blijkbaar al. Het was een prima dag, met steeds een windje dat tenminste enige verkoeling bracht en met weer een paar nieuwe ervaringen.

1. Trudy:
    6 september 2017
    Prachtige foto's steeds Heleen, maarrrr ik zie geen foto's waar jij op staat.....
  2. Elly de wolde:
    6 september 2017
    Helemaal met Trudy eens. Prachtige foto,s en zo mooi je verhaal. Vraag iemand even een foto van jou of jullie samen te maken. Des noods op je rug als je ergens heen loopt.
    Later is het dan genieten als je jezelf dan weer ziet lopen.
  3. Henk en Clazien:
    6 september 2017
    Heleen en Jan, al 4 weken volgen we jullie op de reis door Peru.
    We zijn steeds onder de indruk van jouw gedetailleerde verhalen Heleen en prachtige foto's. Wat een reis en wat een indrukken!
    En inderdaad: kiekjes van jou missen we.
    Hier wordt het herfstig. Lieve groeten uit Twente.