Huangcayo dag 3, naar Pachacayo

29 augustus 2017 - Huancayo, Peru

En heerlijk lummel- dagje,maar wel met 1 doel. 's Morgens in ons ontbijt-café onze email en reisblog resp. Gelezen, beantwoord en bijgewerkt met een lekker ontbijt, een cappuccino, een cortado en een yugo. Tussen de middag weer lekker geluncht en toen hebben we een collectivo gevonden die ons naar de plek kon brengen waar Jan vroeger, 40 jaren geleden gewoond heeft. Een van de 7 haciënda's van de corporatie, die in Pachacayo. Dit is dus de enige juiste naam, niet Ayacucho. Als eentje " van buiten" valt het niet mee al die namen uit elkaar te houden☺️

Het is wel grappig dat dat reizen met al die busjes, bus- taxi's - iets grotere bussen altijd zo flitsend gaat. Het lijkt net alsof wij altijd het aantal reigers zó aanvullen dat ze wel willen rijden/ vol genoeg zijn.

Er zijn er ook zovéél en er wordt ook door de locals intensief gebruik van gemaakt. Het kost ook - voor ons- niks! Toch kwamen we uiteindelijk  pas tegen half vier aan in Pachacayo, wel met heel mooi licht! Alle huizen op de onderneming waren nog hetzelfde, er waren er wel wat bijgebouwd van het type dat Jan toen bewoonde. En er waren bomen geplant waardoor er nu toch iets van een klein bos stond en dat maakte het wel tot een prettiger omgeving. Met 1 zwarte lama. Jan heeft nog twee mannen gesproken die als veearts werkten. Zij wisten zich de tijd van Jan en zijn kollega nog goed te herinneren want ze hebben hen opgevolgd in 1979. Dat is natuurlijk heel leuk.  Ik heb alle foto's al ingevoerd en ontdekt- beter laat dan nooit en het is ook mijn eerste blog!- dat als je op "image" klikt je dan de foto kunt bewerken, dat heet: er een verhaaltje bij kunt schrijven. Dat had ik natuurlijk heel letterlijk genomen en ik had helemaal geen zin om foto's te verwerken, dus ik heb het links laten liggen...tot nu. Even uitproberen of dat bevalt. Jullie mogen het ook zeggen Dus ik hou mijn verhaal hierbij. Want de verhaaltjes staan nu bij de foto's! Komt begrip en leesbaarheid wel ten goede denk ik.