Huangcayo dag 4

30 augustus 2017 - Huancayo, Peru

Alweer de laatste volle dag hier. Vandaag gaan Nico, Jan en ik Trucha eten in Ingenio. Een plek met veel Trucha- restaurants waar de Peruaanse families graag heen trekken met familie op zondag of op een nationale feestdag. Marjan heeft een dagtoer in een groep geboekt naar een bekende prachtige berg met gletsjer in de buurt. Ze blijkt late de enige buitenlander te zijn in een groep Peruanen en heeft veel bekijks en contact. Ze willen natuurlijk wel even weten wie die mooie die- hard is die deze uitdaging met hen aandurft!

Dus wij hòp in de collectivo, overstappen op een andere en uiteindelijk een heel stuk vóór Ingenio en de forellen helemaal vastgelopen in de enorme file: het was Santa Rosa en ondanks dat wij even dachten dat de mensen niet midden in de week allemaal vrij zouden nemen om op pad te gaan die dag, bleek dat effe anders uit te pakken. Het was een hele chaos, allemaal taxi's en collectivos die toch om gingen keren en dan weer een blokkade vormden voor de tegenliggers... Wij zijn ook uitgestapt en gewoon maar terug gelopen naar het eerste Trucha restaurant, waar we zó terecht konden, ook al was het ook daar heel druk. Een mooi groot restaurant met lekkere salsa muziek die uit. Alle luidsprekers over het hele terrein schalde, een mooi groot grasveld voor de kinderen en een bos vuurpijlen waarin wij meenden een kolibrie te ontwaren. Maar er renden twee kleuters voorbij en toen was ie foetsie en konden onze camera's weer opgeborgen wordend. Dat was onze laatste dag. Nog samen gegeten met Marjan en haard belevenissen gehoord en toen was het alweer bed- tijd.

1. Wiene:
    1 september 2017
    Lieve Heleen, je beschrijvingen zijn prachtig en de foto's overweldigend!
    Ik geniet en huiver van harte mee!
    Hartelijke groet, Wiene
  2. Trudy:
    1 september 2017
    Mooie verhalen en prachtige foto's Heleen!